Tervetuloa matkalle aurinkoon!

lauantai 18. joulukuuta 2010

Eilen aamulla Petri lähti ennen meitä aamupalalle. -Here you are, sir, your paper, sir, coffee or tea, sir... Just joo, toinen saa juoda kahvinsa, lukea lehtensä ja nauttia paahtoleipänsä ihan rauhassa, kun toinen juoksee hiki hatussa palvelemassa kolmea vaativaa aamiaisasiakasta eikä paljon ehdi miettiä, että mitähän sitä vielä ehtisi maistaa. No ei Petri kovin kauaa ehtinyt olla aamupalalla, koska hän lähti kiireesti hakemaan lippuja kaksoistornien näköalatasanteelle. Valitettavasti päivän liput olivat jo menneet (ennen kuin niitä piti edes jakaa), joten jätimme tornit väliin.
Näköalakaan ei niin kovin kummoinen ole, sillä vaikka tornit ovat 452 m korkeat,
niin näköalaa pääsee ihailemaan kerroksesta 42 ja 43 (170 metrin korkeudessa).
Meillähän oli Bangkokissa hotellihuonekin kerroksessa 74!

Päätettiin sitten lähteä katsomaan Batu-luolia:
Batu-luolat ovat hindujen pyhä paikka, joka sijaitsee noin 13 kilometriä Kuala Lumpurista pohjoiseen. Se koostuu useista kalkkikivikallion luolista ja niitä yhdistävistä käytävistä. Luolien sisällä on hindutemppeli, jota käytetään vuosittain erilaisissa juhlissa. Uskonnollisista juhlista suurin ja tunnetuin on monissa maissa kielletty Thaipusam. Nykyisin se on yksi Kuala Lumpurin suosituimmista nähtävyyksistä. Alue on myös tunnettu apinoistaan, joita turistit ruokkivat.  (Wikipedia)

Eikun kiipeämään!

Ensimmäinen luola oli valtavan kokoinen. Takaosassa näkyy raput toiseen luolaan.

Paikka oli kaiken hien ja kiipeämisen arvoinen!

Jatkoimme matkaa suklaapuodin, tinakaupan ja huiviputiikin (taksikuskin vakikohteet) jälkeen KL-towerille maisemia ihailemaan.

Lipun hintaan sisältyi joko vierailu kulttuuripuistossa tai poniratsastus, formula-kokeilu ja eläintarha. Mistäköhän syystä päädyimme jälkimmäiseen vaihtoehtoon? Pieni rajoitteita toki oli: poniratsastukseen oli 50 kilon painoraja (voi pahus, elinikäinen haave kariutui siinä ;-)  ) sekä 125 cm pituusraja auton rattiin. No eläimiä pääsimme ihmettelemään me kaikki.

Tornissa oli tarjolla matkamuistoja, ravintoloita ja valokuvauspalveluja.

Tänään menimme aamupäivällä leikkipuistoon juoksemaan, kiipeilemään sekä laskemaan mäkiä. Noin puolen tunnin kuluttua lapst olivat valmiita lähtemään metsästämään tuliaisia ilmastoituun ostariin. Luulimme hakevamme miedän mielestämme yleistä matkamuistoa, mutta emme löytäneet sitä kolmesta ostarista. Iltapäivällä jatkoimme leikkipuistossa uimisen ja kiipeilyjen parissa.

Lego-osastolla... olivat muuten kalliimpia kuin Suomessa.

Heippa, huomenna kohti kotia!

ps. Korvia kuului sekä nallelle että Eero-Pekalle.

Anonyymi kirjoitti...

Ettekö mene jo sekaisin nähtävyyksissä mitä missäkin kaupungissa on ollut.Lapset ovat aika apinoita kiipeilemään.On kuin itsekin olisi päässyt matkalle kun on katsellut teidän kuvia tällä nykytekniikalla ,eikä vasta reissun jälkeen.Terv taata ja mummu.

kyllä on paljon nähtävää ja koettavaa. Mummi ihan ihmettelee, miten ne lapset jaksavat lähteä kaikkialle ja ottaa kaikkeen osaa. Talvella niitä kuvia voikin sitten katsella ja muistella. Kunhan aika ehtii, mahtaiskohan vaari lähteä seikkailumatkalle? Sitä tässä mietin. Nukkukaa hyvin ja terkkuja pakkasen keskeltä.

Kyllä mielettömän suuria paikkoja riittää: tornit, ostoskeskukset joiden sisällä on huvipuistot... Mummu sanoi, että sieltä löytyy vaikka mitä leluja ja ostettavaa, niin varmaan, mutta yllätys että legot ovat kalliimpia kuin täällä (itse asiassa niin olivat Tanskassa Legolandissakin). Tässä 4. adventtisunnuntaita vietetään ja pipareita ym. leivotaan. Olette olleet mielessämme! Mukavaa loppulomaa! t. Katri ja poijaat

Anonyymi kirjoitti...

Moi vaan Teiskosta. Täällä rapsakka - 17 pikkupakkanen joten saattaa olla että ensimmäinen henkäys Suomi-ilmaa kotiintullessanne saattaa teillä saada aikaan minttupastilliefektin. Ollaan laitettu talipalloja Lassen kanssa puihin, joten siinä meidän eläintarha täällä. Eipä ole suuremmin asiakkaita käynyt.

t:t

ps, vielä yksi asia lapsille. Tonttuja on kovasti liikkunut ja hiukan levottomilta näyttävät. Etsivätköhän ne jotain? Ovat kuulema hukanneet joitakin lapsia, missä ovat ennen käyneet. Jos mummilta kysyvät, sanon, että tulette pian jos teitä tarkoittavat.

Anonyymi kirjoitti...

Terveisiä meiltä Hattivateilta. Olemme mielenkiinnolla seurailleet reissuanne. Meillä täällä on talvi tullut on lunta ja pakkasta.
Koulun kentällä on jo päässyt luistelemaan.
Joululaulut on laulettu Hämeenkyrön Kirkossa ja Joululomat alkavat kohta.