Tervetuloa matkalle aurinkoon!

tiistai 29. marraskuuta 2011

Viikko Koh Makilla takana! Rentouttavaa rantalomaa, aurinkoa, uimista, snorklausta, sukellusta, hyvää ruokaa ja drinksuja auringonlaskua ihaillen mahtui hienoon viikkoon.

Samulin raportti: Koh Makilla oli hauskaa, kun saatiin olla mopon kyydissä. Iskä ajoi ja minä istuin edessä ja pitelin peileistä kiinni. Me käytiin semmoisessa paikassa, jossa tuli isoja möykkyjä ja käännyttiin sitten takaisin. Me mentiin isoa mäkeä ylös ja tultiin toiselta puolelta alas ja sitten käytiin suklaajäätelöllä. Uin paljon ja kiikuin narussa. Aamulla on nousuvesi ja illalla laskuvesi. Kun katsoo rannalla illalla, näkee, kun vesi on tosi matalalla ja aamulla se on korkeella.

Illan laskuvesi
Aamun nousuvesi
Minä kiipesin palmuun ja liu’uin köyttä pitkin alas. Käteen tuli rakko. Kiipeäminen oli hauskaa, koska sai tulla köyttä myöten alas ja sain mennä tosi korkealle.
Olen syönyt paljon ranskalaisia perunoita. Spagetti oli hyvää. Aamupalalla oli mysli ja letut hyviä.
Olen nukkunut patjalla lattialla ja välillä mummin vieressä. Meillä oli hieno mökki, koska siihen mahtui kolme nukkumaan. Mummin mökki oli vieressä ja siihenkin mahtui kolme. Mökki oli ruskea ja se oli iso. Mökkiin mentiin rappuja myöten. Mökki oli ilmassa (eli pilareitten päällä).Mökin lähellä oli meri. Pesuhuone oli kiinni talossa, mutta ulkona. Sinne oli oma ovi. Mökkiä viilennettiin tuulettimella.

Meillä oli keskimmäinen mökki
Näin rannassa trumpettikaloja. Siellä oli myös parvi pieniä kaloja. Me ollaan nähty rapuja paljon, isoja ja pieniä ja kotilorapuja. Osat ravut ei pelästynyt, paitsi silloin, kun niitä kosketti vaikka kepillä. Me kerättiin kotilorapuja kasalle ja niitä oli 30. On hauska etsiä illalla taskulamppujen kanssa rapuja.

Siellä oli kaksi pikkuista koiraa ja isoja koiria neljä ja kaksi kissaa. Yksi kissa tuli joka aamu ravintolaan ja naukui meille. Iso musta koira pyydysti vedestä rapuja. Se näytti hauskalta vedessä.

Eero-Pekan raportti: Äiti ja mummi kaiversivat minun kanssa kasviksista kuvioita. Äiti ja mummi tekivät kurkusta korin, porkkanasta ja retikasta he tekivät ruusun ja kiinankaalista myös. Kurpitsasta tuli lootuskukkaisen astia.

Minä tein porkkanasta kukkaa, mutta se meni piloille ja minä söin sen. Sitten minä tein isommasta porkkanasta tornin ja söin senkin. Tein kolme tähteä retikasta ja kurkusta korin. Kaivertaminen oli minusta hauskaa, koska sai syödä poiskaiverretut osat.

Veitsiä oli viisi. Yksi oli puukko, jolla pilkottiin. Kahden terät olivat paljon pienemmät ja niiden terät olivat käyrät. Kaksi veistä oli taipuisia ja niiden toisella päällä pystyi piirtämään, mitä tehdään. Toinen pää oli kuin terävä piikki, jolla kaiverrettiin.
Kun kuvio oli tehty, se laitettiin vesiastiaan. Se pysyi siellä hyvänä. Kun ruusut olivat vedessä, ne aukesivat.

Koh Makin jäätyä taakse jatkoimme matkaa lentokoneen siivin...